AMEE 2024 Conference
We recently attended the AMEE 2024 conference in Basel (24.-28.08.24) where we showcased our project with an exhibition stand. The …
The joint project
The aim of medical tr.AI.ning is an enhancement of clinical reasoning of future physicians. This is achieved by developing a virtual reality training platform and the integration of this application into the medical curriculum.
With our platform medical students are able to train clinical competencies from a first-person perspective with virtual, intelligent and interactive patients in an authentic simulated environment.
It will be possible to intuitively create individual scenarios by customizing specific parameters regarding patient, pathology and environment. This will support situated learning.
Training of clinical competencies in immersive virtual examination rooms
Verbal and controller-based interaction with virtual, intelligent patients
Parameterized depiction of specific pathologies with the help of Artificial Intelligence
Modular creation of case scenarios by customization of specific parameters
We recently attended the AMEE 2024 conference in Basel (24.-28.08.24) where we showcased our project with an exhibition stand. The …
Nach dem curricularen Start unserer dermatologischen VR-Anwendung im Mai 2023 an der med. Fakultät in Münster, sowie im Juni 2023 …
Am 01.06.23 startete der immersive Virtual Reality-Kurs zum Hautkrebsscreening am Campus Homburg im Rahmen des Dermatologie–Praktikums.
Interdisziplinäre Projektarbeit für Studierende Training in Simulationen erlaubt es Studierenden der Medizin, Abläufe und Situationen wiederholt zu trainieren, ohne dabei …
The kickoff meeting for medical tr.AI.ning was launched on May 16, 2022 - the first joint meeting in presence after numerous virtual meetings since the beginning of the BMBF-funded project ...
Die Ergebnisse der Studie zum ersten Kursdurchlauf an der Medizinischen Fakultät Homburg zur Einbindung und Durchführung des entwickelten VR-Kurses für …
In welchem Ausmaß wurde Virtual Reality bereits bisher in der medizinischen Ausbildung eingesetzt und untersucht? Diese und weitere Fragestellungen wurden …
Der erste Kursdurchlauf wurde an beiden Standorten wissenschaftlich begleitet. Die Ergebnisse des Standorts Münster zur Einbindung und Durchführung des neuen …
An der Medizinischen Fakultät Homburg führten wir Anfang 2022 eine Umfrage unter Medizinstudierenden durch, die Erfahrung, Wahrnehmung und Erwartungen von …
Am 17.04.2023 wurde das Paper, in dem wir unser Projekt vorstellen im GMS Journal for Medical Education publiziert. Es ist …
If you’d like further information about our project or possible collaboration, please contact us.
Input your search keywords and press Enter.